• Snabba leveranser
  • Säker betalning
  • Fri frakt över 800 kr
Visa priser: Exkl. moms | Inkl. moms

LEVERANSVILLKOR

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning får du upp ett ordernummer på skärmen. Spara det numret. Det är en bekräftelse på att vi fått din beställning. 

Om du önskar ändra en beställning i efterhand kontaktar ni kundtjänst med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig! Vid ändringar i order som redan levererats gäller särskilda villkor.

Frakt

På beställningar som bara innehåller fröpåsar är frakten 29 kr. Övriga beställningar 79 kr. Fraktfritt om du beställer över 800 kr.

Utlämningsställe

Mindre försändelser skickas som brev direkt till din brevlåda. Detta gäller i första hand beställningar med fröpåsar. Du får fortfarande upp ett DHL-ombud när du är i kassan men om din beställning går att skicka som ett brev så gör vi det och då får du det i brevlådan istället.

Större beställningar skickas som paket skickas med DHL till närmaste utlämningsställe. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe så skickas en SMS avisering till dig som du tillsammans med legitimation behöver vid uthämtning. Du kan även använda ditt kollinummer för att lösa ut din order.

Leveranstid

Om inget annat anges finns de varor som visas här på Fröer.nu även i lager. Leveranstiden är vanligtvis 1 - 3 arbetsdagar från beställningsdagen. Om det mot förmodan uppstår några problem med din leverans kontaktar vi dig alltid.

Vid specialla händelser, ex Black Friday, kan leveranstiden vara några dagar längre.

Dröjsmål i leverans

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta kundtjänst. Fröer.nu tar inte ansvar för någon skada som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits. 

Transport

Fröer.nu sammarbetar med Posten och DHL. Mindre leveranser skickas normalt som brev med Posten, medan större skickas som paket med DHL.
Anmäl transportskador så fort som möjligt och utan dröjsmål till både oss på Fröer.nu och transportören. Om det är synliga skador på ditt paket skall detta anmälas och noteras när paketet kvitteras ut.

BETALNINGSVILLKOR

Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter med Fröer.nu (drivs av Simbadusa AB). Genom att beställa varor hos oss accepterar du de allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras. Enligt lag måste du vara över 18 år för att få göra en kortbetalning på Fröer.nu

Vid beställning hos kundtjänst betalar du mot förskottsbetalning till vårt bankgiro. Av säkerhetsskäl accepterar vi inte kortbetalning vid beställning hos kundtjänst.

Rea/Erbjudanden

Rea gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. Fröer.nu reserverar sig mot eventuell slutförsäljning vilket kan resultera i delleveranser.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

EJ uthämtat paket

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 149 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 50 SEK samt dröjsmålränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter

Priser

Alla priser på Fröer.nu är angivna i SEK, inklusive moms. På din beställning tillkommer eventuellt en leverans och serviceavgift på alla beställningar.

Betalning med Svea

Fröer.nu har ett sammarbete med Svea när det gäller betallösningar. Du som kund kan välja mellan flera olika sätt att betala, som ex faktura, faktura med längre betalningstid, kontobetalning där du betalar lite varje månad, kortbetalning samt banköverföring. Oavsett vilket betalalternativ du väljer så sker betalningen via Svea.

Mer information om respektive betalsätt samt de villkor som gäller för de olika betalsätten finns i kassan. Har du några frågor om de olika betalalternativen är du välkommen att kontakta oss på Simbadusa.

BYTES OCH RETURRÄTT

Du har full retur och bytesrätt inom 30 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick. Alla etiketter ska finnas kvar på varorna. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong.

För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.

Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida) detta påskyndar hanteringen utav din retur.

Du måste själv bekosta returporto. Retur måste skickas som företagspaket till Fröer.nu

Fröer.nu
c/o Simbadusa
Granbua 217
473 63 Henån

Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse!

Fröer.nu åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.
Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel.

Ångerfrist och meddelande

Vår målsättning är att du ska bli nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Enligt distans och hemförsäljningslagen har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du har tagit emot dina varor. Men när du handlar hos oss på  Fröer.nu har du extra lång tid på dig. Hos oss får du 30 dagar istället. Om du ångrar ditt köp måste du omgående meddela Simbadusa det.
För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:

  • ordernummer
  • fakturanummer
  • titel på de produkter du vill returnera.

Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans. Vänligen notera att varan/varorna skall förpackas på ett bra sätt när de skickas tillbaka till Fröer.nu. På samma sätt som vid villkoren för byte och retur ovan är ni ansvariga för att varan kommer till Fröer.nu oskadad.

Återbetalning

Återbetalning för en returnerad vara betalas tillbaka till kundens konto inom 30 dagar. Återbetalning sker i samarbete med Svea. Om du har betalat via kort så återför vi pengarna till ditt konto eller om du har betalat via konto så reglerar vi det mot ditt saldo.

Reservationer

Fröer.nu reserverar sig för slutförsäljning samt att varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida.

Fröer.nu förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.

Force Majeure

Fröer.nu är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Lagen om distanshandel

Fröer.nu följer lagen om distanshandel.

Tvist

Vid eventuell tvist kommer Fröer.nu att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationerl

FÖRETAGSUPPGIFTER

Fröer.nu
c/o Simbadusa AB
Granbua 217
473 96  Henån

Telefon: 0304-300 60

e-post: info@froer.nu

Vårt organisationsnummer är 559049-5734

Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar mellan kl 09.00-16.00.

Din kundvagn(0 st)

Kundvagnen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan